Rodzaje fotografii reklamowej – od zdjęć produktów po modę

Fotografia reklamowa to przede wszystkim zdjęcia komercyjne, które następnie zostaną wykorzystane w reklamach. Czasem motywem jest lokowanie produktu na konkretnych fotografiach. Bardzo często fotografię reklamową stosuje się także w firmowych broszurach czy ulotkach. Można wykorzystać ją do wzbogacenia menu kawiarni i restauracji. Przy takim zastosowaniu ich główną zaletą jest wzbogacenie tekstu i ożywienie materiału reklamowego. Stosuje się ją głównie do promowania, ale także do sprzedaży produktu lub usługi. Dobrze wykonane zdjęcie, może okazać się sukcesem dla firmy i w dużej mierze wysoko podbić sprzedaż.

Produkt sam się nie sprzeda

Fotografia reklamowa produktu lub nawet całej linii danych produktów jest świetnym narzędziem do promocji. Na tego typu zdjęciach można przedstawić zarówno sam przedmiot, jak i sposób jego użycia. Fotografia handlowa skupia się jednak znacznie bardziej na szczegółach i odczuciach, które może w nim wywołać danych produkt. O te momenty właśnie chodzi w fotografii reklamowej.

Packshoty

Packshot to rodzaj zdjęcia, gdzie widoczny jest sam produkt. Najczęściej wyeksponowany jest na nie rzucającym się w oczy tle. Tego typu zdjęcia są pozbawione cieni  i karzą odbiorcy skupić się jedynie na eksponowanym przedmiocie. Zdjęcia – packshoty nazywa się czasami “duchami”. Wynika to z tego, że przedstawiają sam przedmiot i nie widać na nich żadnego modela, jednak samo zdjęcie jest przestronne i ubrania nie są płaskie. Tego typu zdjęcia najczęściej wykorzystuje się w modzie, ponieważ pozwalają na przedstawienie rzeczywistego wyglądu.

Zdjęcia typu lookbook

Tego typu zdjęcia stawiają na wykreowanie pewnego wizerunku i stylu. Bardzo często dotyczy to przede wszystkim zdjęć ubrań. Koniecznie ubrania muszą być przedstawiona na modelu. Tego typu zdjęcia pokazują sam przedmiot w aranżacji lub w trakcie używania. Tego typu zdjęcia wizerunkowe w dużej mierze zależą od wizji i motta konkretnej firmy. Bardzo często wykorzystuje się ją głównie w modzie. Jest ona świetnym narzędziem, jeśli dla sklepów internetowych, które muszą przedstawić swoje produkty.

Kiedy pomoc modela jest potrzebna?

Zdjęcie z wykorzystaniem modela, który prezentuje ubrania, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Podstawą jest, aby sklep trzymał się jednolitych zdjęć. Jeśli wszystkie nasze produkty przedstawione są na modelu, to należy zachować ten model przy wszystkich ubraniach i wszystkich kategoriach. Wielu konsumentów woli zdjęcia wykonane właśnie na modelu, ponieważ łatwiej jest im wyobrazić sobie sposób, w jaki sami mogliby wyglądać w danym ubraniu.