Naprawa zawieszenia – jak wybrać mechanika?

Sprawne zawieszenie w każdym samochodzie to podstawa bezpieczeństwa podczas jazdy. Gdy ulega ono uszkodzeniu, konieczna jest jego naprawa. Koszty wymiany oraz odpowiednich części wahają się od 1500 zł do nawet 6000 zł. Jak więc wybrać dobrego mechanika, który zadba o nasze auto? Sprawdzamy.

Czym jest zawieszenie?

Zawieszenie jest łącznikiem wszystkich kół z nadwoziem. Jest to część podwozia każdego pojazdu mechanicznego. Jego priorytetowym zadaniem jest przenoszenie na nadwozie dużej siły oraz naprężeń, które powstają w trakcie poruszania się samochodem. Zawieszenie można podzielić na trzy typy: zależne, niezależne lub półzależne.

Najpopularniejsza jest pierwsza opcja. Oparte jest ono na kolumnach McPhersona. Z tyłu auta montuje się zwykle zawieszenie półzależne, czyli belkę skrętną. Niektóre samochody mają układ wielowahaczowy lub zawieszenie hydropneumatyczne. Są to bardziej zaawansowane konstrukcje

Przy sprawdzaniu stanu zawieszenia ważne jest, aby przyjrzeć się na kluczowe elementy składowe. Są to między innymi elementy sprężyste, takie jak sprężyny czy pneumatyki, elementy tłumiące, czyli amortyzatory oraz prowadnice i łączniki. Naprawa zawieszenia w Trzcińsku-Zdroju składa się ze wszystkich czynności, a prace prowadzone są z możliwością nadzoru Klienta.

Naprawa zawieszenia

Większość mechaników po stwierdzeniu konieczności naprawy zawieszenia podejmuje szereg konkretnych czynności. Przede wszystkim sprawdzane są sworznie zwrotnic, tuleje metalowo-gumowe czy amortyzatory i łączniki drążka stabilizatora. Te elementy zużywają się najczęściej i najszybciej. Pod oględziny poddawane jest również ustawienie zbieżności kół oraz samego zawieszenia, a także komputerowy test amortyzatorów. Jeżeli jest taka potrzeba, wymieniane bądź naprawiane są piasty, przednia oraz tylnia. W zależności od stopnia zaawansowania usterki naprawie mogą podlegać także osłony amortyzatora, końcówka drążka kierowniczego, tuleje wahacza czy nawet elementy łożyska.